۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81222025
T T
۰ نفر
كمبود آب با صرفه جويي 15 تا 20 درصدي مردم برطرف مي‌شود

سمنان - ايرنا - فرماندار سمنان با بيان اينكه مردم در تابستان بيشتر بايد در مصرف آب صرفه جويي كنند، گفت: كمبود آب در اين شهرستان جدي است و مردم با صرفه جويي 15 تا 20 درصدي، به مديريت آب در تابستان امسال كمك كنند.

'حسن سعدالدين' روز سه شنبه در نشست مشترك مديريت بحران و كميته تامين آب شهرستان سمنان با تاكيد بر لزوم صرفه جويي در مصرف آب در تمام بخشها، اظهار داشت: صرفه جويي در مصرف آب را از مردم درخواست داريم.

سعدالدين خاطرنشان كرد: تمام تدابير براي تامين آب در سمنان مانند تامين، مديريت و استفاده از آب چاه هاي برخي ادارات انجام شده تا قطع آب رخ ندهد و مردم دچار مشكل نشوند.

وي با تاكيد بر اينكه ادارات در اولويت صرفه جويي آب قرار دارند، گفت: شروع زودتر ساعت كاري ادارات را به منظور صرفه جويي در ميزان مصرف آب پيشنهاد داديم كه نيازمند موافقت مسئولين استان سمنان است.

وي با اشاره به كاهش 41 درصدي بارندگي در استان سمنان، گفت: اين استان بيشترين كمبود بارندگي بين استانهاي كشور را دارد.

وي استفاده از آب 24 حلقه چاه، آب چشمه هاي روزيه و گل رودبار را منابع آبي سمنان عنوان و تصريح كرد: كنترل هدر رفت آب از شبكه و آب بدون درآمد از برنامه هاي شركت آبفاي شهري است كه پيشنهادهايي در اين زمينه داشتند.

فرماندار سمنان به تامين سر به سر آب مورد نياز روستاي دوزهير در شرق شهرستان سمنان، گفت: در تامين آب روستاهاي آبخوري و جام دچار مشكل هستيم.

وي اين تدابير را برنامه كوتاه مدت براي رفع كمبود آب شهرستان سمنان دانست و تكميل پروژه سد فينسك را برنامه ميان مدت و انتقال آب درياي خزر را برنامه بلند مدت براي تامين آب استان سمنان برشمرد.

سعدالدين ميزان خسارت بخش كشاورزي از سيل خرداد امسال را 410 ميليارد ريال برآورد كرد.

وي گفت: سيل خرداد امسال بي سابقه بود و در سالهاي گذشته چنين رخدادي در سمنان نداشتيم كه با اين ميزان خسارت به بخشهاي كشاورزي و تاسيسات زيربنايي همراه باشد.

فرماندار سمنان افزود: ميزان خسارت بخش كشاورزي از خشكسالي سال زراعي جاري نيز 300 ميليارد ريال برآورد شده است.

'وحيد قدس' رييس شبكه دامپزشكي سمنان با اشاره به شيوع بيماري ويروسي لمپي اسكين كه دام سنگين به آن دچار مي شود در 15 استان كشور، گفت: هيچ موردي از اين بيماري در شهرستان سمنان گزارش نشده و آموزشها و پيش‌بيني‌هاي لازم براي واكسيناسيون دام سنگين در اين شهرستان انجام شده است.ك/2

611/599

سرخط اخبار استان‌ها